17 Şubat 2015

ANKARA TAVA

Hava buz, buz... Allah dışarıda kalanların yardımcısı olsun
Akşama yanında çorbayla bu güzel tarifi yapabilirsiniz. Hem lezzetli hem pratik...



300 gram kuzu eti
1 adet soğan
2 diş sarımsak
1 adet yeşil biber
1 adet domates
1 su bardağı arpa şehriye
2 su bardağı sıcak su
karabiber
kimyon
tuz
salça

Kuşbaşı doğranmış eti tavaya alıyoruz ve ocağı yüksek ateşe alıyoruz etin rengi dönüpte suyunu salınca ocağı iyice kısıyoruz suyunu çekince sıvı yağ ekliyoruz ve ara ara karıştırarak kavuruyoruz. Doğradığımız soğanı sarımsağı ve biberi ekliyoruz ve kavurmaya devam ediyoruz. Salçayı ve baharatları ekliyoruz, karıştırıyoruz. Son olarak domatesi ekliyoruz ve tavayı kapatıp pişmeye bırakıyoruz diğer bir tarafta ayrı bir tavada şehriyeleri kavuruyoruz rengi dönünce etin üzerine ekliyoruz karıştırmıyoruz. Suyu da ilave edip altını iyice kısıyoruz kapağını da kapatıp pişmeye bırakıyoruz suyunu çekince 5-10 dk dinlendirip servis yapıyoruz afiyet olsun.

6 yorum:

  1. 40 sene Ankara'da yaşadım . Gerçek Ankaralılar özellikle düğünlerde yaparlar Ankara Tavayı. kocaman tepsilerde arpa şehriye pilavının içine gömerler etleri , gönderirler mahallenin fırınına... offf ne lezzettir.. ben de sizin yaptığınız gibi ev versiyonunu sıkça yaparım ... ve bayılırımm... ellerinize sağlık ... nefis olmuştur kesin ...

    YanıtlaSil
  2. Merhaba tatlım bloğuna bayıldım çok hoşsun . Seni bloğumdaki 8 Mart hanımeli hediyeleşme etkinliğine davet ediyorum katılırsan çok sevirim bloğuma beklerim sevgilerle:)

    YanıtlaSil
  3. Çok severim ! Sizinki de nefis görünüyor.
    Blogunuzu etkinlikte görüp geldim. GFC den takibe aldım, ben de beklerim.
    www.nowacraft.blogspot.com

    YanıtlaSil
  4. çok güzelmiş elinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. Ödüllü Tarifler ile Yemek tarifi paylaşıp süpriz hediyeler kazanmak için Tıklayınız

    YanıtlaSil
  6. Lezzetli içeriklerin için teşekkürler.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)