20 Haziran 2014

İRMİKLİ PERDE TATLISI


ramazan yaklaşırken çok pratik çok lezzetli bir tatlı tarifi vereceğim size. mutfağım programında tül perde tatlısı diye görmüştüm ve uzun zamandır denemeyi düşünüyordum bikaç sitede irmikli halini gördüm ve bu haliyle denemeye karar verdim. şerbetli tatlılar bana hep zor gelir fakat bu tarif kesinlikle çok kolay ramazanda bol bol yapacağım gibi geliyor



10-12 adet baklava yufkası
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı irmik

üzerine dökmek için sos;
2 yumurta
1 su bardağından bir parmak eksik sıvı yağ
1 su bardağından bir parmak eksik süt
1 paket kabartma tozu
yarım su bardağı şeker
fındık kırığı

şerbet için;
2 su bardağı şeker
2, 5 su bardağı su
1-2 damla limon suyu


Baklava yufkasını kısa tarafı bize doğru gelecek şekilde tezgaha seriyoruz, fırçayla yağlıyoruz ve her tarafına gelecek şekilde irmik serpiyoruz. İki ucundan büzüştürüyoruz fırın tepsisine dikkatlice koyuyoruz. Diğer yufkalara da aynı işlemi yapıyoruz. Fırına veriyoruz, 180 derecede pişiriyoruz. Diğer tarafta sosu hazırlıyoruz. Yumurta ve şekeri iyice çırpıyoruz, sıvı yağ ve sütü ekliyoruz. Kabartma tozunu da ilave edip karıştırıyoruz. Fırındaki tatlımız hafif pembeleşince çıkarıyoruz ve bu sosu her yerine döküyoruz. Fındık kırığını serpiyoruz ve tekrar fırına veriyoruz. İyice kızarınca fırından çıkarıyoruz ve 5 dk sonra soğuk şerbeti her yerine döküyoruz. Üzerini kapatmadan şerbeti çekmesi için bekliyoruz.

Afiyet olsun




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)