9 Nisan 2014

MİLFÖYLÜ MUHALLEBİLİ MUFFİN TART

bir zamanlar milföyle bir tatlı yapmıştım içine çikolata koyulan tarifler var ya onlardan aman allahım çok kötü olmuştu tatlı ve tuzlu birarada tüketememiştik. bu muffin tartıda bicesaret yaptım ama bu sefer oldu sanırım hamur açıldığı için ve üzerindeki muhallebiden dolayı milföyün tuzlu tadı hissedilmiyor. 


5 tane milföy hamuru
1 litre süt
2 tane yumurta
4 yemek kaşığı şeker
5 yemek kaşığı nişasta
1 paket vanilya

ilk önce muhallebimizi hazırlıyoruz. Tencereye yumurtaları kırıp çırpıyoruz, içine toz seker, nişasta ve vanilyasını da koyup karıştırdıktan sonra yavaş yavaş sütü döküp ocakta koyulaşana kadar pişiriyoruz. Muffin kalıplarını yağlıyoruz. Kelepçeli kalıpta kullanabilirsiniz. Milföy hamurunu nişasta yardımıyla açıyoruz ve bardakla kesiyoruz. (muffinin boyutuna göre bir bardak olsun). Kelepçeli kalıp kullanacaksak kalıba yetecek kadar milföy kullanalım. Milföyleri birleştirelim ve kalıp boyutunda açalım. Yanları kalıbın kenarına doğru gelecek. Soğuyan muhallebimizi muffin kalıplarına koyduğumuz milföy hamurunun içine kaşıkla koyalım. Taşma olabiliyor onun için çok fazla doldurmayalım. Fırın tepsisine muffin kalıplarını dizelim ve üzeri kızarıncaya kadar pişirelim. Benim muhallebim arttı 2 güvece muhallebiyi koyup su dolu fırın tepsisinde pişirdim. Sizde muffin kalıbınıza veya kelepçeli kalıbınıza göre malzemeyi ayarlayabilirsiniz.

AFİYET OLSUN



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)