7 Nisan 2014

KAT KAT POĞAÇA

takip edenler biliyordur aynı zamanda nefisyemektarifleri sitesinede tarif gönderiyorum.  sıradaki tarifim orada uygulayanlar tarafından beğeni aldı.yiyenlerin tarifini isteyeceği,  yumuşacık kat kat bir poğaça yapmak istiyorsanız bu tarif tam size göre. arkadaşlarım geldiğinde yapmıştım bu poğaçayı önce milföyle yaptığımı sanmışlardı ve klasik milföy böreği diye önyargılıydılar ama tadına bakınca ve eldemi açtın diye sorunca gözleri açıldı ve gerçekten beğendiler. o tepkiyi almakta benim için yeterli oldu.
evet şimdi tarife geçelim .

1 su bardağı ılık süt
Yarım su bardağı ılık su
Yarım su bardağı sıvı yağ
1 paket instant maya
2 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
Aldığı kadar un (yaklaşık 4 su bardağı)
100 gr tereyağı (aralarına sürmek için)

Üzeri için;
1 adet yumurta sarısı

İçi için;
Beyaz peynir ve maydanoz

Öncelikle hamurumuzu hazırlıyoruz. Süt ve suyu bir kaba alıyoruz. Mayayı ve şekeri ekleyip karıştırıyoruz. Üzerine sıvı yağı da ilave ediyoruz. Unu bardak bardak ekleyip yoğuruyoruz. Ele yapışmayan kulak memesi kıvamında bir hamur elde ediyoruz ve mayalanmaya bırakıyoruz.

Mayalanan hamuru 20 bezeye ayırıyoruz. 20 bezeyi de 2′ye bölüyoruz. İlk önce 10 bezeyi kullanıyoruz. 10 bezeden her birini teker teker açıyoruz. Küçük olduğu için pasta tabağı boyunda açılıyoruz. Üzerine eritilmiş tereyağ sürüp üst üste koyuyoruz. En üstte açtığımız hamura yağ sürmüyoruz.10 beze bittikten sonra açtıklarımızı bir tabağa koyup buzdolabına kaldırıyoruz. Arasındaki yağ donarsa piştikten sonra kat kat açılacaktır. Kalan 10 bezeye de aynı işlemi yapıyoruz. Dolaba kaldırıyoruz ve ilk koyduğumuz hamuru çıkarıp merdaneyle açabildiğimiz kadar açıyoruz. Açtığımız hamuru önce dörde bölüyoruz daha sonra aralardan dilimliyoruz. 12-13 adet çıktı bir taneden. Uçlarına peynirli harç koyup rulo yapıyoruz. Hepsini sardıktan sonra buzdolabındaki hamuru çıkarıp açıyoruz ve aynı işlemi uyguluyoruz. Hamurun hepsi bittikten sonra tepside mayalanmaya bırakıyoruz. (yaklaşık yarım saat) Üzerine yumurta sarısı sürüp fırına veriyoruz. 180 derecede kızarıncaya kadar pişiriyoruz. Afiyet olsun.









4 yorum:

  1. Merhaba Mine hanımcım,
    Bloğuma ziyaretiniz için teşekkürler ediyorum. Bende sizin sayfanızı çok beğendim. Poğaçalar nefis görünüyor :) Ellerinize sağlık,
    Sizi izlemeye aldım,
    Tekrar görüşmeyi diliyorum, sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. sevgiler bendende fatma hanımcım çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  3. merhaba, tarifinz icin cok tesekur ederim, ama bir sorum olacan. hamuru dolaba kaldirdiktan sonra hamur sogumuyor mu nasil mayalaniyor.

    YanıtlaSil
  4. sayın adsız hamuru dolaba kaldırmamızın sebebi arasına sürülen yağın donması daha sonra çıkarıp tekrar açıyoruz yağ donarsa piştikten sonra katları daha belirgin oluyor deneyin pişman olmayacaksınız

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)