14 Nisan 2014

BATIRIK

Var mı silifkeli hemşehrilerim :) biliyorsunuz Batırık mersin adana karaman taraflarında yapılıyor. kimisi tahin ekliyor içine kimiside cevizle yapıyor. biz kendi yaptığımız şekilde paylaşıyorum tahinli ve cevizli nasıl olur hiç bilmiyorum ama tarifini vereceğim lezzet gerçekten tadına doyulmaz
Dışarıdan gelenler, ilk defa tadanlar beğenmiyor aslında. çorba gibi bişey ama soğuk :)  birde içinde haşlanmış ve çiğden sebzeler var :) annem Rizeli benim,  ilk geldiğinde oda hiç sevmemiş ama şimdi birde onun elinden için bu batırığı. Silifkede bayanlar biaraya geldiğinde hemen batırık hazırlanır,  yeni yeni günlerde pasta böreğe geçildi önceden tek yapılan şeydi batırık. 
Hadi bakalım tarife geçelimde sizde tanıyın bizim yöresel lezzetimizi...



2 su bardağı ince bulgur(düğürcük)
2 su bardağı kavrulmuş ve ince çekilmiş yer fıstığı
1 kuru soğan
1 kilo domates
3-4 tane salatalık
1 adet marul
1 demet maydanoz
1 demet nane
1 bağ yeşil soğan(4-5)tane
3 adet yeşil biber
Limon suyu, nar ekşisi
1 yemek kaşığı biber salçası,
1 yemek kaşığı domates salçası
Kimyon, karabiber, kuru nane
Haşlanmış doğranmış beyaz lahana
Derin bir tepsiye ince bulguru koyuyoruz blendırda iyice çektiğimiz dometeslerin bir kısmıyla ıslatıyoruz. Salçayı ve baharatları bir arada karıştırıyoruz sonra bu karışımla bulguru ovuyoruz. Ardında çekilmiş olan fıstıkları ekleyip iyice yoğuruyoruz. Tıpkı kısır gibi ardından çok ince kıydığınız salatalık, biber ve tüm yeşillikleri ekliyoruz, limon suyunu ve nar ekşisini ekleyip damak tadımıza göre ayarlıyoruz. İyice karıştırıyoruz.

Arzuya göre kısırından biraz ayırıyoruz. Batırığın sulusu içinde kalan karışımın üzerine 6 bardak soğuk su ile kalan limon suyunu ve nar ekşisini ekliyoruz. Arzuya göre tuz ve limonunu artırabilirsiniz sonra bir kepçe yardımıyla soğuk soğuk servis edebilirsiniz. Servis yaparken batırığı tabağa koyduktan sonra üzerine haşlanmış ve doğranmış beyaz lahana, kara lahana, marul domates, salatalık ekleyebilirsiniz.. Yazın daha kıvamlı hazırlayıp içerisine buz atabilirsiniz. Sıcak yaz günlerinde serinletecek bir yiyecektir.

Baharat olarak kuru fesleğende ekleyebilirsiniz. Kısırının yanında haşlanmış lahana, mor lahana, asma yaprağı, brokoli, domates salatalık ve marul tüketebilirsiniz.
Püf noktası yerfıstığının miktarıdır bulgurla aynı oranda olması gerekir yağını ondan aldığı için az olursa lezzeti de güzel olmaz. Afiyet olsun.












2 yorum:

  1. Mine Hanım ellerinize sağlık.Benim eşim Mut'lu.Ben zor alıştım batırığa.Yaz mevsimi geliyor artık sık sık yapılır.

    YanıtlaSil
  2. merhabalar hüsniye hanım
    yazımdada belirttiğim gibi alışmak zor oluyor ama biz vazgeçemiyoruz yazın özellikle serinleme kaynağımız :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)