24 Şubat 2014

PEYNİRLİ BÜLBÜL YUVASI


silifkede elektirik kesintileri çok olur bu tarifi yaptığım zamanda arkadaşlarım bana geleceklerdi ve neyazıkki şansıma bütün gün elektirk kesintisi olacağı anons edildi düşünün benim ne hissettiğimi. Hadi tatlılar kurabiyeler bir gün önceden yapılırda börek neolacak diye düşünürken peynirli kurabiye tarzı bişey yapayım dedim ve bu tarif çıktı ortaya.  bilenler varsa nefisyemektariflerinde paylaşıyorum ayrıca, bu tarifi oraya gönderdiğim tarih aralık 2012 :) 




250gr margarin
1 çay bardağı sıvı yağ
1 tatlı kaşığı sirke
1 yumurta
3 yemek kaşığı yoğurt
1 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı tuz
Aldığı kadar un

İç malzemesi:
1 su bardagi beyaz peynir
Yarım demet maydanoz
1 yumurta sarısı

Oda sıcaklığında margarini, yumurtayı, sirkeyi, tuzu, sıvı yağı ve yoğurdu iyice karıştırın. Elenmiş unu ve hamur kabartma tozunu da ilave edip kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yapın. Hamurun üzerini bir bezle örtüp buz dolabında 15 dakika dinlendirin.
iç malzemesi için ezilmis beyaz peyniri, ince ince doğranmış maydanozu karıştırın.
Hamuru merdane yardımıyla yarım cm kalınlığında açın. Yuvarlak kalıpla veya bir bardakla kesin. Kesilen sekillerin yarısını da kola kapağıyla ortasından kesin. Yuvarlak olan parcanin uzerine ortası delik olan parçayı yerleştirin ve peynirli karışımdan koyun. fırçayla yumurta sarısı sürüp susam yada çörekotu serpin önceden ısıttığınız 170 C fırında üzerileri kızarana kadar pişirin afiyet olsun.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)