14 Şubat 2014

ELMALI MUHALLEBİLİ TATLI

nefis bir sütlü tatlı... tabanı elmalı bisküvili üzeri ise kremalı..
ikisinin uyumu süper... tarif yeşil kividen teşekkür ediyorum...


Tabanı İçin;
400 gr pötibör bisküvi
5-6 tane elma, boyutuna göre
1 tatlı kaşığı tarçın
1 çay bardağı şeker
1 çay bardağı iri kıyılmış ceviz, ben fındık kullandım

Muhallebisi İçin;
3,5 su bardağı süt
3 yemek kaşığı un (tepeleme)
1 yemek kaşığı buğday nişastası
3/4 su bardağı şeker
1 paket vanilya
Hindistan cevizi rendesi

Elmaları kabuklarını soyun ve rendeleyin. şekerle beraber suyunu çekene kadar pişirin.
Bisküvileri irice kırın ve taban için gereken tüm malzemeyi karıştırın, ıslattığınız cam bir tepsiye elinizle bastırarak yayın. Elinizi suyla ıslatabilirsiniz.
Muhallebi malzemelerini vanilya hariç karıştırın, kaynamaya başlayıp koyulaşınca ocaktan alın.
Muhallebiye vanilya ekleyerek karıştırın ve bisküvinin üzerine dökün.
üzerine bolca hindistan cevizi rendesi serpin ve tatlıyı buzdolabında soğutup servis edin. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)